Thursday, January 5, 2012

*movie best* aku minat sgt movie2 nih =)

assalamualaikum..k ari ni aku nk citer pasal movie yg aku rasa best yg pastinya aku bleh tgok byk kali...sumpah x jemu..k jom kita tgok movie pa yg aku pling suka...

first :: Grave of the Fireflies
cite ni ade 2 versi. animated ngn live action..first kluar yg animation punya...this is the first animation movie yg buat aku nangis smpai bengkak mata...huhuhu...lama jugak la baru kuar live action punya...cita ni sngt la sedih plus plus plus. both live action ngn animation best. k aku bg hint skit la citer ni cam ne...movie ni mengishkan 2 org adik bradik. sorg abg, sorg lagi adik pompuan yg cute. dorg ni hidup masa zaman perang di hiroshima. bapak dorang ni navy. lps mak ngn bapak dorg mati akibat perang, dorg tinggal ngn makcik dorg..dr situ la dorg mula hidup menderita...nk tau smpai abis kna tgok sndri la..=)


seita dan adiknya setsuko

second:: Spirited Away
ok..movie ni plak mmg sgt imaginasi...mmg kuat daya imaginasi hayao miyazaki...dgn karekter yg best2. fantasi yg best. sng cita best la...hehehe..cita ni plak kisah pasal sorg budk pompuan yg terkena sumpahan sorg tua sihir, dia plak terpksa berusaha ikut perjnjian utk bebaskn org tuanya dr sihir..



third:: My Neighbor Totoro
haaa...citer ni feveret aku ngn adik aku...ahahahha...citer yg sngt kiut miut...citer 2 org budk yg kna pindah tggl kat kampung. totoro ni lebih kurg macm semgt hutan la..dia la yg tumbuhkan pokok2 segala..dan totoro ni ade bas kucing...ngeheheh..

yg besau tu la totoro =)

4th :: Perfume The Story of a Murderer
k. cita ni budk2 x leh tgok...bkn ade scene yg terlarang pon...cuma dedah aurat yg terlmpau...wooooo...beliak mata...ehehe...ni cita xperimntal. pasal budk yg lurus bndul..dia obses ngn perfume..smpai satu tahap perfume dia mmbuatkn org merasakn dirinya seperti tuhan...oh noooo...heheh...ramuan perfume yg dia buat adlh xtract badan pompuan berbilang darjat kedudukan...



5th:: Pensil
ok ni satu2nya filem tempatan yg aku suka.. tangkap nangis la citer ni..bg aku movie ni terbaik dr movie2 yg baru kuar skrg ni...byk merapu...cita ni mmg byk moral value. k. cite ni mengisahkn sorg lelaki yg terencat tinggal dgn mak tiri. dia minat melukis...dan dia sgt sayang ibu dia w.pon ibu tiri..mcm2 dugaan dia tempuh. bg dia pensil barang pling berharga yg dia ada. =(
*p/s: seyes aku cakap videografi x hebat mana tp cita dia hebat...mantooopppp


badrul =(

last:: Pan's Labyrinth Lullaby
movi ni diperkenalkan aku oleh rakan sekerja...thnks wan...ehehe...dia cakap movie ni x leh masuk msia.x sure plak aku pasai apa...hmmm...tp yg terlarang tu la org cari kan...ok cita ni plak...fantasi abes,....ade budk pompuan ni dijaga oleh fairy..fairy dlm citer ni x kiut ok...then dia kna masuk kna dunia makhluk pelik ni yg mata dia ada kat telapak tangan...mmg huduh..ahaha...untuk amik kunci...dia guna kapur untuk ke dunia monster td...lebih kurg citer kartun pe yg guna chalk tu...?? x ingt plak tajuk...hehehe...cita ni pasal penderaan la jugak...


haaa...tgok karekter tu...weirdo kan?? hehe

movie2 ni mmg aku pling minat...biarla smpai beratus kali tgok pon aku x pnh jemu...bg aku cita yg kuar kt panggung skrg byk sgt merepek, crita plak ntah hape hape...hurmmmm....k la..kalu nk try cita2 yg aku bg tau ni try la cari...kat youtube pon ade kot...

No comments:

Post a Comment